Snídaně

4. března 2010 v 21:04 | Amy |  Rady & Dieta
  • snídat, snídat a zase snídat
  • snídaně by měla tvořit 20 - 25 % denního energetického příjmu
  • měla by obsahovat bílkoviny, komplexní sacharidy a samozřejmostí jsou vitaminy, minerální látky a vláknina
  • bílkoviny získáme z:
    • mléčných výrobků jako jsou jogurty do 3% tuku ve 100 g, kefíry, jogurtové nápoje, nízkotučný tvaroh (třeba na pomazánky), nízkotučné sýry (nejlépe do a včetně 30% tuku v sušině a vybírejte přednostně z tvrdých, ne tavených), sýry cottage, Lučina linie
    • masa - vybírejte z méně tučných uzenin jako je například drůbeží či krůtí šunka
  • komplexní sacharidy z celozrnného pečiva ( i vícezrnné, hrubozrnné…), ovesných vloček, nepražené müsli, knäckebroty
  • ke každé snídani by měl být kousek zeleniny nebo ovoce (může být i ve formě džusu)
  • nápoj, nejlépe neslazený čaj
  • snídaně obměňujte, ať vás neomrzí
http://gurmetklub.cz/images/stories/Recepty/snidane/snidane02b.jpg

Tipy na snídaně

Jogurt s müsli a ovocem

Jogurt do 3 % tuku ve 100 g dle Vaší chuti si smíchejte s ovocem a nejlépe sypaným müsli. Do müsli můžete přidávat i různá semínka. I neslané oříšky.

Jogurt s celozrnnou bagetkou

Místo jogurtu můžete vyzkoušet i ovocný tvaroh (Milko, Madeta). A místo kusu ovoce si můžete vylisovat pomerančový či jiný džus. Pokud bude koupený, dejte přednost nedoslazovanému a zřeďte si ho 2:1 .

Celozrnný toust s džemem

Kdo nemůže být bez másla, doporučuji raději rostlinný tuk Flora. A džem bez přidaného cukru.

Cottage sýr s knäckebroty + paprika

Pro jednu osobu je porce na snídani okolo 50 g cottage a 3 plátky knäckebrotu. Zelenina závisí na vaší chuti - zkoušejte různé druhy (kedlubny, ředkvičky, ředkev, okurek, rajče…).

Křehké chlebíky s Lučinou linií a kuřecí šunkou

Pro jednu osobu 4 plátky křehkého chlebu (Knuspi, Racio..). A jako zelenina se hodí pár koleček salátové okurky.

Žitný chléb se sýrem a vařeným vejcem

Použijte třeba nízkotučný tavený sýr (Veselá kráva, Smetanito, Lipno)

Zeleninová pomazánka z tvarohu + cornspitz

Příprava z: měkký tvaroh bez tuku, troška nízkotučného mléka, nastrouhaná mrkev a celer, sůl Výběr celozrnného pečiva záleží na vás.

Česnekovosýrová pomazánka + slunečnicový chléb

Příprava z: měkký tvaroh bez tuku, nízkotučný tavený sýr, strouhaný tvrdý sýr (30% tuku v sušině), lžíce nízkotučného mléka, 1 stroužek česneku, rajče na ozdobu

Speciální snídaně

Pokud se vám nechce nic chystat a máte chuť na nějakou sladkou snídani, můžete vzít za vděk například sušenky Bebe dobré ráno, ovesné kaše od Emca či méně kalorické a nesladké zákusky (piškotový dortík s ovocem a želatinou). Avšak snažte se je vždy doplnit nějakou bílkovinou ve formě jogurtu, či tvarohu. A také ovoce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama