Zdravé potraviny + jak je jíst během dne

25. srpna 2008 v 19:14 | sportyyy |  Rady & Dieta
Asi všichni tak nějak víte, že zdravé potraviny obsahují méně kcal, takže i při hubnutí, jich můžeme sníst více :)
jak už sem psala, není důležitý jen celkový energetický příjem, ale i kolik jídlo obsahuje sacharidů, tuků a bílkovin - mělo by být vyvážené

SACHARIDOVÉ SLOŽKY
- pečivo : celozrnný žitný chléb, kornspitz, jiné druhy pečiva z ŽITNÉ mouky ( oproti pšeničné na delší dobu zasytí)
- přílohy : rýže, brambory ( s těstovinami opatrně - když dost sportujete, můžete si je dovolit i při hubnutí)
- další: ovesné vločky, suchary, pufované chlebíčky (různé příchutě), křehké plátky, knackebrot.. (a další podobné chlebíky)
BÍLKOVINNÉ SLOŽKY
- bílé maso (kuře, krůta, králík - toho já bych teda nesnědla :) ), ryby, tuňák ve vlastní šťávě, občas libové hovězí
- "živé" jogurty (nesmí obsahovat sušené mléko, jinak se to nedá považovat za jogurt), nízkotučný tvaroh (ve vaničce i tvrdý), odstředěné ale klidně i polotučné mléko
- tvrdé sýry do 30% tuku, sýr cottage, olomoucké syrečky
ZDRAVÁ FORMA TUKU
- ořechy - nepražené, nesolené, ne v cukru, čokoládové ani jogurtové polevě!!
- semínka (slunečnicová, tykvová, lněná, sezamová - ta jsou ale chuťově hořká)
- troška olivového oleje
- občas nevadí ani tučnější jogurt 3-4% tuku, nebo sýry
a samozřejmě některé potraviny obsahují i tuk, ale minimum, takže když je vhodně nakombinujeme, dostaneme krásný, zdravý a vyvážený jídeníček, při kterém zhubneme a nebudeme mít hlad ani chutě! vyzkoušeno!!
JAK SI ROZLOŽIT JÍDLO BĚHEM DNE
- jezte každé 2-3 hodiny malé porce
- je vhodné kombinovat v každém jídle jak sacharidovou složku, tak bílkovinnou
- sacharidová složka udržuje hladinu krevního cukru v krvi a když každé 2-3 h doplňujeme zásoby sacharidů - hladina nekolísá - NEDOSTÁVÁME CHUTĚ NA SLADKÉ!!
- bílkovinný zástupce nás zasytí
- první jídlo by mělo obsahovat nejvíce sacharidů z celého dne a postupně bychom v každém jídle měli ubírat sacharidy (v posledním jídle, tedy nejméně sacharidů)
- s bílkovinami naopak - ráno stačí málo a večer nejvíce
- jezte vícekrát denně zeleninu (nejvhodnější : rajčata, okurky, papriky)
- ovoce jen v první půli dne a po sportovním výkonu
- kombinujte potraviny ze seznamu a budete fit!! budete mít energii!! budete zdraví a štíhlí!!
poměr bílkovin, sacharidů a tuků si můžete vypočítat pomocí e-kalkulačky na www.flora.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama